sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Tuesday, April 12, 2011

sKanDal dI tEmPat kERja

salam korang...busan sungguh la ari2 aku nih xde yg best pun melainkan siri2 CSI geng kejam yg semakin teruja menyiasat & mengumpulkan bukti...insyaallah satu hari pasti akan terbuka semua 96 pasang mata kat sini.  tapi aku sgt sedih sbb pasangan tu sanggup wat camtu semata2 nak tutup crita sebenar mereka & takut tersebar aduhhh manusia nih heran la ska sgt amek kesempatan di atas kesusahan org lain camne la semangat 1malaysia aku nak beranak pinak dlm jiwa aku kalo benda2 kecik mcm ni dibesar2kan...cam fun*** jek!!!

k la, sebenornye aku nak crita pasal skandal la today..mesti korang pun ada pengalaman pasal skandal2 kat opis kan, nauzubillahhh minta aku dijauhkan dari benda2 maksiat mcm nih. ni ada beberapa tips yg mgkn kita buleh ikut & hindarkan..ni pun aku ciplak dari blog puan shamirafie--> akak copy paste ye dik *sharing is caring*



1.  BERSIKAP TEGAS
lebih2 lagi kepada diri sendiri sebabnya disinilah bermula segalanya, cinta memang boleh datang bila2 masa je & pada siapa saja tapi diri sendirila yang harus teguh pendirian & menolaknya, mungkin tak mengapa bagi yg masih bujang tapi buat yang berumahtangga bibit2 cinta dari tempat kerja adalah tidak wajar dilayan.

2.  JANGAN BAGI RESPONS
bertepuk sebelah tangan xkan berbunyi, so elakkan bercakap hanya berdua kalau dah tau rakan sepejabat cuba mendekati, jangan dok layan sms ka or CHATTING  di internet tmbh2 la ni mcm2 jenis chatting dok ada kan, boleh jadi hubungan sulit nanti.
3.  JANGAN LUAHKAN PERASAAN
selalunya skandal sepejebat nie berlaku bila seseorang itu silap tempat untuk meluahkan perasaan. tertekan dengan masalah rumahtangga, ada yang jadikan rakan sekerja lelaki/perempuan sebagai  tempat luahkan perasaan, selalunya berdepan masalah ini, mereka sedia mendengarnya & di sinilah situasi menjadi sgt merbahaya.  Masalah demi masalah yang diluahkan akhirnya menjadi simpati dan semakin dekat dan tak mustahil lepas tu boleh jadi semakin rapat, jadi oleh tu elak la dari meluahkan masalah yang berlainan jantina.

4.  JANGAN LAYAN PANGGILAN TELEFON
walaupun kita cuba untuk mengelak dari skandal di tempat keja tapi kita sering diganggu dgn rakan sekerja yg ingin mendekati.  Ini cara untuk elakkan di mana jika kerap menerima panggilan daripadanya maka anda boleh menghubunginya kembali tetapi bukan membuat panggilan di telefon bimbitnya tetapi telefon rumah atau pasangannya.  Kalau kita buat macam ni mungkin akan buat dia terasa dan memberikan pengajaran buatnya.

5.  LEBIH BERDIKARI
sikap diri sendiri mungkin menjadi sebab akan terlibat dalam pemasalahan ni kerana kamu selalu meminta tolong rakan contohnya mintak tolong hantar atau mengambil kamu pulang dari kerja dan selalu mengajak menemani kamu keluar makan atau sebagainya.  Oleh itu, kena la belajaq berdikari tau!!!

6.  TUNJUKKAN KEKUATAN CINTA
bagi situasi suami isteri yang selalu berjauhan x mustahil ada yang cuba mendekati.  Jika ini yg sedang berlaku maka harus menunjukkan betapa kuatnya cinta anda pada pasangan.

7.  INGAT DOSA
Mengenangkan kelebihan diri rakan sepejabat yang cuba meraih cinta kamu, terdetik perasaan untuk menduakan pasangan anda.  Tapi sebelum melakukannya ingatlah tentang dosa kamu mengkhianati kasih sayang pasangan kamu, kenangkan apa pula dirasai jika pasangan kamu melakukan perkara tersebut.

8.  BERTUKAR KERJA ATAU BERTUKAR TEMPAT KERJAjika x ingin diganggu oleh kehadiran cinta yang tidak dikehendaki di pejabat maka kamu boleh menimbangkan keputusan untuk bertukar pekerjaan.  Walaupun berasa sayang dgn karier korang & bagi yang mempunyai kerja tetap mungkin buleh diusahakan pertukaran ke tempat lain bagi mengelakkan terus bersua muka.

spt slalu setiap entry saya pasti ada crita disebaliknya kan...so faham2 kan dan dalam2 kan muahahahahahaha

ok lah sayang, cau bedah

No comments:

Post a Comment