sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Monday, March 21, 2011

weekend yg penat tapi best

monday blues!!!!..rase nak tdo lagi huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...weken yg sgt2 letih tapi seronok weh hehehehehe, first sbb kete kembara idaman aku ngan suami dah selamat smpi ke rumah hehehe, second sbb dpt jumpe ipar duai, anak2 buah sblh suami yg dah berbulan xjumpe, third g jenjalan makang2 anging ngan kembara hehehe sian si wira kena tinggal kat umah...dik wira, nanti akak bwk adik pulak ek!!! jgn majuk tau hehehehe....

jumaat...
lps abis keje terus ke bt gajah utk amek keta kembara baru kami (baru ke...second hand je)..smpi umah dah maghrib, dah mandi semayang semua, suami ajak ke taman maju dia nak gunting rambut...alooo aku dh plan mlm ni xnak g mana2 sbb nak tgk final raja lawak (sdkt sedih sbb BALAS dpt no. 3 je tapi ok jgk MAN menang sbb dia mmg best mlm tu) pastu aku kata jom g amek anak2 dulu kat umah mak sbb nk bwk depa g gunting rambut gak (sebenornye nak tnjk kete baru kat adik2 ipor kekeke)..dah g amek anak then terus ke taman maju dgn pesanan ikhlas dari mak metua "kang, dtg la blk depa(iparduai) nak buat bbq mlm nih"..pehh sdp tu weh rezeki jgn ditolak hehehe.  smpi kat kedai gunting org punya la ramai kena tgu dlm 10 org br smpi turn suami & anak2, melepet aku nunggu di situ tapi syok pulak tgk keling tu gunting rambut laju je cepat lak tu kalo aku yg pegang gunting cenggitu kompom carik2 bulu ayam la jawabnya nanti hehehe...dah abis gunting suami ajak g mkn, aku ngan suami mkn char kuey tiaw, irfan mkn nasi grg ayam & aiman mkn chicken chop...sblm tu aku kata "kan mak dah ckp depa buat bbq" laki aku kata "nanti xdela nmpk cam kita kebulor yang oi...mkn la alas2 perut" betol jugak kann...bila smpi umah mak metua aku raja lawak dh nak abis pun huhuhu xpe nanti buleh tgk ulangan tapi haram smpi la aku xdpt tgk lagi sbb asek berjln ja khojenye. dgn berbekalkan sdkt jajan yg laki aku bli (xla segan sgt aku nak mkn ayam bakor tu hehehe)..maka aku dgn malu2 kucing menyantapla hasil2 bbq mereka2 itu hehe ayam tu mmg mabeles sedap pandai ima (adik ipar aku) buat...ntah apa yg dia buh utk perap ayam tu tapi mmg sgt sdp...bila jam dah menginjak 11.30 suami ajak blk sbb penyakit pening suda mari, kami bertiga ja blk sbb aiman tdo di situ. dlm pukul 4.30 aku terjaga sbb suami pening sgt xbuleh tdo smpi termuntah2..sian suami ntah bila semua ni nak berakhir..."YA ALLAH, kau selamatkanlah suamiku, kau panjangkan umurnya, kau kurangkanlah penderitaannya YA ALLAH"...last2 dia tdo kat sofa luar sbb xleh tdo baring, skjp2 aku bngn tgk dia ok ke tak bkn apa takut jadi mcm ari tu nauzubillah....

sabtu...
aku bngn 6.30 pagi sbb suami nak ke klinik pagi tu amek ubat yg dah abis.  klinik tu kena g awal sbb org sgt ramai nak dptkan service doktor tu, hasil temubual (tiba2 aku rasa cam mazidul lak ahaks) aku sblm ni kat klinik ni je org yg skt teruk buleh ok aku pun heran jgk tapi ye la kita cuba la kat mana2 pun janji sihat...aku tgk suami pun dah ok sket. kami gerak ke tanjung tualang pkl 7.30 pagi dn smpi kat klinik kol 8.00 tapi kat luar tu dah ramai org aku terus ke kaunter utk amek nombor dgn harapan dpt nombor depan2 la skali bdk kaunter tu bg no. 15!!! aikk...dulu aku dtg kol 9 dpt no. 12 ni aku dtg kol 8 dpt no. 15..sungguh heran bin ajaib lah...suami ajak sarap dulu kat kedai mamak sblh klinik tu. irfan dan ayahnya mkn roti canai dan aku mkn nasi lemak bungkus daun pisang 1.  lps tu suami ngan irfan terliur tgk aku mkn depa pun sambaq sorg sebungkus nasi lemak pulak (mkn sakan noooo...) dan aku perabih la roti canai irfan yg xabis tu maka kenyang berganda2 la kami 3 beranak hehehe..lama jgk la kami tgu giliran. dlm pukul 11.00 selesai semua kami terus gerak balik dan aku ajak suami ke pasar bt gajah, aku suka ke sini kalo hari cuti sbb kat sini semua ada dari sayur kampung smpi sayur bandar nak apa petik jari je (petik ngan duit2 skali la hehehe), ikan darat ikan laut, buah2an, kuih muih semua ada....x caya nanti korang dtg bt gajah buleh la buat lawatan che kiah ke situ ye :D..bnyk jgk aku membeli membelah stok utk 2 3 hari, suami mcm biasa beli buah2 je khojenye...blk terus ke umah metua sbb irfan kata dia nak p umah opah, dah smpi xnak pulak dia.  ms tu bumi tronoh dah basah ngan ujan aku pun teringat la set2 tudung aku yg aku sidai pagi tadi kompem basah kuyup huhuhu..kat umah metua pun perut kami berdua telah diisi dgn nasi goreng + ayam bbq & kuih paktongku (cakoi) kami berdua melantak xhengat pastu suami ajak blk sbb dia nak msk keja thari tu.  lps suami pegi keja aku pun start kemas rumah dan masak..aku msk asparagus goreng belacan (tgk kat blog mummy vogeh), msk kicap sotong, sambal tempoyak, petai rebus & ikan masin kedera..ptg tu lps suami blk keja dia pun dah mkn semua dia ajak g umah metua..cadang2 hari xmau pegi tapi kang apa pulak kata ipar duai aku xikut kan aku kan menantu mithali hohoho..lama jgk aku kat sana lps maghrib br blk umah sbb suami tolong adik ipar aku betolkan keta dia (laki aku ni mak aku panggil dia macgyver, serba serbi buleh buat)..smpi umah laki aku suh mandi siap2 sbb nak kuar ke mamak pulak ngan adik2 dia..lps isyak kami gerak aku igt ke mamak rupanya depa ubah plan ke ipoh..dlm ujan renyai2 tu smpi jugak kami ke padang polo.  bdk2 g main mak bapak jamu selere kekekeke..pekena laksa & bdk2 mkn burger je. kol 12 gerak blk rumah & tdo..gud nite!!

ahad...

aku msk mee goreng utk sarap. dah msk aku tinggalkan dh terus ke pasar nak cari nenas cdg2 nk msk gulai lemak nenas + ikan masin tapi hampa sbb nenas dah abis jadi menu telah bertukar ke asam pedas ikan gerut2. thari tu aku msk asam pedas + ikan grg tu je, tu pun laki aku sorg je yg mkn anak2 sambung mkn mee goreng jek. ptg tu suami ajak ke lumut jln2..perjalanan yg xbrp nak best sbb ujan sgt lebat, aku mmg gerun kalo naik keta time ujan sbb masih trauma dgn episod duka 3 4 tahun lps yg mana kami penah eksiden kat pantai remis terlanggar lopak air pastu terus langgar papan tanda yg hampir2 nak cabut nyawa sbb tiang elektrik berada pada jarak 1 meter saja dari papan tanda tu..nauzubillah...smpi manjung suami ajak ke tesco nak carik jam skali benda lain yg terbeli smpi RM140..ntah brg apa pun xtau la laki aku tuh membeli membelah, pastu gerak ke giant & jumpa la brg yg suami nak bli tu..pastu singgah pasar mlm manjung tepi2 jln area giant tu jgk bli2 apa yg patut dan balik ke tronoh smpi umah kol 7 dlm keadaan ujan yg masih belum berenti lagi...

itu je episod jalan2 buang minyak kami anak beranak..sekian wasalam

No comments:

Post a Comment