sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Monday, March 14, 2011

~~ jln² buang duit ~~


jln sakan!!!!! sabtu tu kak lang (adik aku) ajak aku & anak2 (ofcoz kena bwk xkan nak tinggai kot huahuahua) g jusco kebetulan mak pun ada ....wahhh syok xterkira sbb kami anak branak jarang dpt jln2 sbb suami jenis yg xsuka jln2 jd bila dah dioffer ditambah pulak xyah kuaq duit buang sekupang pun lagi la syok kui kui kui...jln punya jln punya jln dpt la handbag sbg cenderahati dari kak lang, mak pun dpt tu yg syokkkk kekekeke..tq lang lenkali bwk la kami lagi tau!!! siap tapau apple donuts ngan kek secret recipe berkotak2 mcm 10 tahun xmkn hehehe...pastu otw blk singgah mee rebus ramli sbb mak teringin nak mkn (mak jugak padahai aku yg lebih hehehehe) & since aiman dah lama request nak mkn chicken chop kat situ..skali chicken chop blm ready lagi so kena la dia mkn nasi ayam (xabis pun sbb bkn hajat dia--->mama jgk yg kenyang hahahahaha....pastu blk igt nak g tesco st18 tapi aku dah xlarat perut pun dah over bajet sbb telebih mkn kakakakaka. smpi umah dlm kol 2.30. aku pun sebok la msk utk suami pulak satgi dia blk tgk dapur kemas cantik xdak periuk mau meletup gunung berapi hehehehe (utk suami tercinta apa pun sanggup buat walaupun mkn sesuap ja)...dlm kol 4.30 mak ngan kak lang gerak blk pantai & aku teruskan keja2 rumah yg xsetel & rileks2 tgk astro ceria ngan aiman & irfan smbl2 suap pecan butterscoth (betoi ka aku eja..bantai saja hahaha).....


esoknya suami ajak p zoo tepen kami bertolak dari rumah dlm pkl 3.00 & smpi di tepen baru lps ujan..syukur sbb kami xbwk payung langsung!!!! aiman dah bebel2 dlm kereta dia kata mama ni dah tau nak ujan kenapa xbwk payung...wah3x sdpnya mulut berkata2 ye nak ye...smpi zoo parking pulak full so kena la park kat jauh sket dan kena melintas aduss putus nafas dok berjalan demi ank2 mati pun sanggup :D...dah bli tiket semua (dewasa RM12.00 kanak2 3 - 12 tahun RM8.00) dan ramainya manusia smlm igt nak naik tren tapi memandangkan ramai sgt manusia jd suami kata kita jln kaki saja nanti buleh bg ikan makan...sian aiman dan irfan xdpt nak naik tren..jln punya jln punya jalan tgk binatang dan binatang tgk kami letih jgn crita kilang2 peluh pulak beroperasi dgn jayanya hehehe ditmbh dgn hujan renyai2 pehhhhh selesa sgt la (gaya2 mcm cita oh yeah). dah abis pusing suami kata lps ni kita naik tren pulak..punya syok hero2 tu kami pun p la kat stesen dia skali dah tutup sbb depa ready utk night safari aloooo hampanya anak2 ms dok jln nak blk tu ada la tren lalu tapi kepala dia ja la, so driver tu kata tren dah stop pastu dia tnya kami dari mana, aku dgn laju ckp dari IPOH..ohhh pastu dia brentikan kepala tren dia tu then offer anak2 naik ngan dia. wahhhh syok xterkira la depa naik dan aku ngan suami tgu la kat situ...tunggu punya tunggu punya tunggu tapi anak2 xsmpi pun hati dah cuak aku igt aku sorg ja rupanya suami pun sama buatnya anak2 aku kena culik?? (Ya ALLAH, selamatkanlah anak2 aku)...ari dah gelap byg anak2 xnmpk pun tiba2.....jengjengjeng dgn snym sengih depa pun sampai fuhhhhhhh leganya ti..terima kasih bnyk2 kat abg driver tu sbb sudi bwk anak2 i jln2 pusing2 1 zoo...hehehehe syok kata aiman. tapi irfan kata dia sakit perut sbb takut pakcik tu culik dia nanti xdpt jumpa mama lagi...tau dia takut sbb aku slalu takutkan depa kalo main2 basikal jgn main jauh2 nanti org culik xdpt jumpa mama lagi, so berkesan jugak peringatan aku tuh :D...kami kluar dari zoo lbh kurang kol 7.00 terus blk IPOH tapi smpt singgah kat R&R Bukit Gantang suami nak bli buah tangan utk mak dia sbb nak terus ke rumah mak bila smpi IPOH nanti....dan aiman smpt pujuk ayah dia pekena nasi lemak kat situ (bkn aiman saja mama dia pun hehehehe) ....


itulah saje perjalanan jln2 buang duit aku utk waktu ini harap berjumpa lagi di lain masa huahuahua


2 comments:

  1. Bestnya dapat jalan org belanja. siap dapat henbeg lagi.
    Zoo pun dapat pegi. Syoknya. Lama dah tak pegi zoo.

    ReplyDelete
  2. ris..bende free mmg syok heheheh...zoo la ni xsyok sgt sbb bnyk kandang kosong, kandang ba alif ba ya ja yg sentiasa full kekekeke

    ReplyDelete