sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Friday, January 23, 2015

tercekik tulang

Assalamualaikum

semalam cuti bawak abah p jumpa pakar ENT hospital ipoh, punyala ramai umat kat situ ehhhh sesak barat! ni kalau kronik rasa mmg xde chance nak pulih eiiii rimas..pihak hospital patut buat inovasi la mcmana nak atasi masalah crowded smpi tahap boleh meraba tu, sesak sgt kot dah la klinik tu kecik comel je

kisah tercekik tulang ikan dari hari ahad ritu lagi, mak buat gulai ikan duri sedapla kalau mkn tang kepala tu kan, aku syak abah telan ngan kepala2 tu kot hahaha ok x lawak..dah buat mcm2 petua la so abah rileks je sbb igt esok2 tulang tu boleh la berenang ke dlm perut tapi rupanya syok sgt melekap kat kerongkong abah tu. so, hari rabu still x kluar abah nak telan air liur pun payah.  abah p la klinik kesihatan pastu direfer ke hospital batu gajah pastu direfer ke ENT Hospital Ipoh..brp bnyk refer kat situ??? dasar service kerajaan kan? kalau nak mati dah lama mati..ok bai

jadinya smlm aku cuti la bawak abah pegi jumpa pakar, aku nak mak dok expect mesti operate ni sbb dah 2 doktor xboleh kluarkan tulang tu.  sblm pkl 8 dah amek nombor pkl 11 baaaaaaaaru pakar smpi.  hai pakar *lambai2* busy eh??? aku dah bgtau abah awal2, masuk kemra kot hidung tu rasa mcm mkn mekdi je, abah buat rileks je tau.  hidung masuk kemra, mulut nganga pakar tu guna penyepit cari smpi dpt tulang tu.  tahniah pada doktor2 ENT tu walaupun laaaaaaaaambat smpi tapi berjaya kluarkan tulang tu.  smlm pakat2 la kumpul anak branak tgk tulang yang dh kluar tu hehehe

dah setel urusan semua dekat pkl 12 jugak terus bwk mak ngan abah p mkn dulu sbb abah kan kena puasa, jadinya aku ngan mak pun sama puasa jugak sbb nak bg moral support kat abah karang aku p mkn mcm x best pulak abah xleh mkn kan..aku igt abah serik dah xnak mkn ikan sbb dari dlm kereta dia dok ulang2 ckp "jgn mkn dah ikan nih..eiiii xsanggup nak nganga kat doktor lagi" tengok2 dlm pinggan dia terbentang ikan keli goreng rangup! hmmmm tadi mcm serik ja hahahahahaha comel la

itu je la nak cita.  jadi kome mkn lps ni hati2 termasuk la aku jugak kena hati2..bahaya betol tulang ikan ni.  blk skolah smlm irfan bgtau yang cikgu lantik dia jadi ketua kelas 'sementara', aku tnya kenapa x ketua kelas 'selamanya' dia ckp nanti cikgu nak pilih org lain. apada cikgu nih, kalau lps nih cikgu pilih org lain, frust menonggeng la irfan kan? dah tentu2 dlm fikiran dia dok harap dia akan jadi ketua kelas 'selamanya'..xpe irfan, irfan kan ketua kelas kita kat rumah kan *semua kena ikut ckp dia kalau marah sikit mesti menangis plus muntah2*, kira ok la tu kalau xdpt jadi ketua kelas kat skolah tu.  mama loves irfan selamanya. muah ciked!


No comments:

Post a Comment