sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Tuesday, September 10, 2013

kita orang malaysia kot!

as-salam (x jawab dosa..)

ok hari ni nak story pasal orang malaysia nih, haa tgk ayat bajet ko tu menteri dalam negeri kekdahnya pooodah la nora hehehehe...

kisah 1

aku beratur kat mesin atm, dgn rush nak blk umah dgn hujannya lagi..ada 5 org dpn aku, ok aku malaysian kot suka la beratur2 nih *kembang kempis hidung* ok x lawak.  dpn skali tu ada la 2 org nepal kot aku agakla dari muka depa yg so-so tu hahaha jahat nora..depa dok terkial2 nak guna atm.  pastu ada la 3 org budak2 laki bangsa india, bila aku kata budak2 korang kena imagine mereka budak2 yg baru nak up blm lps spm pun aku rasa..tapi aku syak budak2 tu pun baru first time guna atm kot tapi ada hati nak ajar orang foreigner plak tu dah tentu2 la bukan PATI masuk secara sah la tu sbb tu brani interframe dpn public kan. ada ke p sound mamat nepal tu ckp xbuleh kluar duit sini, u pigi ini bank smbl tnjk lambang kat kad atm nepal tu..pastu terus aku ckp eh..buleh keluar sini la kad u ni meps.  budak india tu tgk aku, aku wat xnmpk ja lantak la ada aku kesah lagipun ada polis trafik kat tepi bank tu lagi la aku buat2 brani keh3. pastu aku tgk tiga2 budak tu terkial2 nak kuar duit pas sorang sorang..eh ni reti guna ke tak ni..sbb aku tgk ada sorang tu siap nak tukar password bagai entah2 kad curi ke opssss..aku agak ja sbb depa mmg xreti pun..pastu aku terus sound "buleh cpt sket x, saya pun mau guna ada hal lain lagi nih"..pas budak2 tu blah nepal tu srh aku ke dpn ohhh thank you baya mamat nepal pun nak try aku nih.  sbb nepal tu baik hati maka aku kan malaysian so aku ajar la dia mcmana nak kuar duit tapi bkn ajar la aku rasa sbb sapsapsoi duit dah kuar hahahaha..aku agak nepal tu xsmpt nak belajar kah3..moral of the story yg buleh kita tolong kita tolong la..kalau org tu mampu mesti dia xmintak tolong ko punya alert la sket wei, kita org malaysia kot! budi bahasa budaya kita hokey.  walaupun dia orang nepal/myanmar/bangla tapi depa nak dtg ni bergolok bergadai jual tanah kot..ko agak2 la kan *betul2kan kolar*

kisah 2

ini lagi satu hal yg aku hangin sgt! naik teksi aku bayarkan? duit aku bkn duit ko pun so mana aku nak pegi ko hantar je la..ni siap tnya aku ada duit kecik x? bila aku ckp aku xde tukar dia suruh aku p tukar duit dia tgu ehhh biar betik nih aku penumpang kot mana budi bahasa budaya kita nih?? xkan aku nak masuk kedai satu2 nak tukar duit, ko igt tokey kedai suka2 ati bg tukar duit kalau xbli barang?? wat der..last2 aku ckp xpela pakcik saya xjadi naik dgn pakcik terus aku jalan p naik teksi cina puas hati pastu terus jeling pakcik sambil jelir lidah *bluekk* elok je aku naik dah smpi aku bayar xde plak dia suh aku tukar2 duit so rezeki tu dpt kat dia la...dah rezeki depan mata ko banyak songeh sgt kan mcm la aku first time naik teksi eh pakcik, driver teksi kat ipoh ni semua kenal saya tau *gaya2 taikun*..itu la pakcik, saya nak bg rezeki pakcik xde duit kecik la, jln jammed lah, minyak naik la mcm2 hal sgt.  aku bukan xhormat org tua budi bahasa budaya kita tapi cara pakcik tu yg buat aku hangin, dah la time tu hujan lebat xkan aku nak lari2 pegi tukar duit??? kalau pakcik pembaca blog saya *bajet retis* muahahahaha, saya mintak maaf atas kekurangan ajaran saya.  saya xterniat nak buat mcm tu tapi saya mmg nak cepat hari tu, maaf zahir batin ok!

ok nak cau sudah..

No comments:

Post a Comment