sini takde cerita lain, cerita pasal nora, pasal nora, pasal nora, pasal nora..hahahaha kita enjoy!!!!


Friday, May 27, 2011

aku pengidap darah tinggi tegar

aku senyap tanpa sebarang entri kan!!!..sungguh choooi la mcm2 yg jadi (bnyk pulak yg jadi kan ngeee)...
ni aku nak story yg aku br je msk opis ari nih lps rehat 2 hari sbb disahkan xsihat oleh doktor hehehe..mcm2 hal la, sblm tu aku dpt kabar adik ipar aku yg kat sabah tu keguguran dah sensrg kat sana pandai2 la dia bwk diri hubby dia (adik aku) kat manjung nih, sian jgk kat adik aku sbb impian dia nak jadi daddy xtercapai..insyaallah lps ni hang usaha lain ye daddy :D.....tup2 aku pulak yg msk spital pasal dok pikir mcm2 hehehe...ari rabu tu kat opis aku ada wat program MYHESS lebih kurang mcm pemeriksaan kesihatan la abih semua kena korek, yg syok tu ujian darah utk kencing manis, kolestrol, lemak jahat lemak baik semua aku lepas dgn jayanya (tapi bab obesiti aku xlepas la wakakaka) tang tekanan darah aku terjebak!!! skali doktor ckp aku kena g emergency skrg jugak!!! encik drebar sila bawak puan nora skrg!! OH TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKK korang igt aku kental sgt ke bab2 spital nih, sungguh takut okeh!! smpi spital tekanan aku bertambah2 naik tanpa ada ciri2 nak turun sbb aku sgt gerun kekekeke yg syok tu aku xde langsung rasa pening atau sakit kepala, nak muntah lagi la xde...so doktor masukkan aku kat wad sementara kat spital ipoh nih, dok la aku kat situ smpi tekanan aku turun & kalo xturun jugak doktor ckp kena warded!! korang bygkan la, kat wad sementara tu mcm2 peel sakit dok ada, ada yang jubur berdarah la, muntah xrenti2 la, yg perot membusung mcm nak pecah, yg kaki kecik sebelah korang pk dgn keadaan mcm tu darah aku nak turun ker?????? oh tidakkkk mcm2 aku igt masa tu tmbh2 anak2 huhuhuhu tapi alhamdulilah berkat tido yg berkualiti (lena jugak aku kejap) ngeee tekanan aku turun jugak dan buleh blk umah yeeeeayyyyyyy TAPI rawatan aku bersambung di klinik kesihatan!! mulai hari tu aku adalah pengidap darah tinggi tegar !!!!! sbb semasa aku check up di KK doktor yg lemah lembut tu ckp "saluran darah puan sudah sikit keras xbuleh patah balik ye dia xmungkin kendur blk..so puan kena mkn ubat ni smpi bila2" wahhhh ini sudah bagus (bagus kepala hotak) huwaaaaaaaa maka ubat2an akan bermaharajalela dlm badan aku nih hehehehe

tu je la aku nak cite....semoga korang enjoice dan xjadi mcm aku ok

2 comments:

  1. jaga kesihatan tu..semoga sihat walafiat...

    ReplyDelete
  2. tq cik izan...nk smbg baca cita awak nih

    ReplyDelete